A New(Zealand) Adventure!

28 mei 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

19-5

De 23e vliegen we naar Nieuw- Zeeland, dan gaan we eerst rondreizen met een campervan en de 29e start de georganiseerde trip vanuit Christchurch. Tot de 23e nog even rondhangen in Melbourne- St.kilda dus! Geen ramp want het is een gezellig party hostel en we hebben genoeg vrienden gemaakt! Vandaag lekker een strand wandeling gemaakt langs St.kilda beach met de skyline van Melbourne in de verte.'Savonds Trivia gespeeld in het hostel met onze vrienden. Erg gezellig! het is dan ook een party hostel... Xbase

20-5

Vandaag een mooie wandeling gemaakt door de Botanical Gardens, lekker in het zonnetje gerelaxed en bijgekomen van de vorige avond. Nog even het bekende Luna park bekeken en s'avonds weer een feestje gebouwd met live muziek en de nodige drankspelletjes uiteraard...

21-5

Op naar een andere locatie in St.Kilda. Genoeg gefeest! Nog 2 dagen voor onze vlucht. Plannen dus! In het hostel plannen gemaakt voor de eerste 5 dagen met onze campervan. De tour is georganiseerd dus no worries. Een rustig hostel dit keer dus de nodige voorbereidingen treffen en dat soort zaken.

22-5

We zijn excited en we hebben genoeg uitgerust van het reizen. We willen door! vandaag de spullen gepakt en klaar gemaakt voor vertrek de volgende morgen.

23-5

Australia was geweldig! Wat een bijzonder land! Met een voldaan gevoel vetrekken wij met de skybus naar Melbourne airport. Goed voorbereid (dachten we) op naar de bali op in te checken voor onze vlucht naar Christchurch- New Zealand. Maar dat ging niet zo soepel als gedacht. De georganiseerde tour heft ons voorzien van een ticket included naar New Zealand maar vereist is een ticket het land weer uit. We moesten dus ter plekker weer een ticket kopen voor een vlucht NZ uit. We hebben besloten een ticket naar Fiji te nemen. Yeeeey! Je kan niet genoeg vooruit plannen! Maar nu eerst het vliegtuig in naar NZ! 18:30 opgestegen en om 10:30 geland, plus 2 uur tijd verschil dus na middernacht aangekomen in Christchurch. Naast het vliegveld geslapen in Jucy Snooze om de volgende morgen de campervan op te halen.

24-5

Wakker geworden in onze Pods. Een soort moderne bedstee waar we in sliepen. Denise lekker uitgeslapen en Johnno de auto opgehaald. Op naar Akaroa Harbour ten oosten van Christchurch. Al snel kwam we erachter dat NZ wel degelijk anders is dan Australia. De eerst indrukken waren al adembenemend. Bochtige wegen langs ruige gebergte en het gevoel alsof je je in een Lord Of The Rings scene begeeft en ieder moment een hobbit op de weg hebt. Mooie felgroene glooiende heuvels met uitzicht op de ruige bergen met eeuwige sneeuw. Prachtige spiegelmeren die hiertussen schitteren! Wauw! na een mooie route door de bergpassen in akaroa en langs lake forsyth en ellesmere. Na deze loop-route zijn we richting het zuiden gereden door de weilanden met uitzicht op de bergen met eeuwige sneeuw richting Dunedin. Hier overnacht op een campground in Waitaki. Het is erg mooi hier... maar wel koud!

25-5

Opgestaan in waitaki en doorgereden naar Dunedin. Vanuit Dunedin de Southern Scenic Route gereden langs de kust, een aantal stranden bekeken en op naar het Catlins np. Een aantal wandelingen gemaakt door de regenwouden en de nodige watervallen gespot! o.a. Maclean falls, Horseshoe falls, Purakaunui falls en de Matai falls. Doorgereden door het prachtige hobbitlandschap en geslapen aan de Mataura river mouth met een mooie sunset! En weer lekker slapen in onze Campervan!

26-5

Vroeg op en op naar de Fjorden! De prachtige route vervolgd en met de gepaste Lord Of The Rings/Hobbit muziek langs het prachtige lake Manapouri en via Te Anau een stuk langs de prachtige Fjorden en Mirror lakes gereden om aan de voet van de Fjorden te slapen in onze campervan. Magisch!

27-5

Opgestaan in de dichte mist aan de voet van de gigantische bergen met eeuwige sneeuw naast een rivier met kabbelend water. I love it! Een stuk langs de Fjorden terug gereden en via lake Wakatipu door een prachtige pass langs het meer richting Omarama. Door de prachtige (nog steeds) LOTR achtige landschappen via Lindis pass naar Twizel om te overnachten op de camping. Hier lekker een biertje gedronken met wat fellow- travelers.

28-5

Vandaag alweer terug richting Christchurch. Via het mooie en bekende lake Pukaki en lake Tekapo door de mooie landschappen terug gereden. Nog even door de opgedroogde rivierbedding van het turquoise Rakaia river gewandeld. Vervolgens weer de campervan gedropt om te slapen in All Star Inn in Christchurch. kleren wassen, douchen en lekker slapen want morgen vroeg op voor onze tour!

1. Liesje Mathey:
    28 mei 2017
    Beautiful scenery. We loved New Zealand. Enjoy the tour.
  2. Annie van den Bogaardt:
    28 mei 2017
    Veel plezier in Nieuw Zeeland en jullie komende tour!
  3. Dinie hartendorp -van dijk:
    28 mei 2017
    Een heel fijne tijd daar tussen de "Kiwi,s ", het moet er erg mooi zijn , voor iedereen wat , groene heuvels/ sneeuwbergen/prachtige en rustige wegen, geen gejakker en gehaast ! Deze ervaring van onze dochter & schoonzoon die een paar jaar geleden met een camper dit mooie land van Noord tot Zuid hebben doorkruist, hebben heimwee naar dit eiland waar alles was om het ook voor hun onvergetelijk te maken :( Dus oren en ogen goed open en GENIET !!! groetjes :)