The Great Ocean Road

19 mei 2017 - Saint Kilda, Australië

6-5
Wakker geworden in de bruisende stad Adelaide. Even wennen weer na zo een tijdje in de Outback. Rustig opgestaan om de stad te verkennen. Een leuke 'city hike' gedaan, een mooie stad met veel historische gebouwen en straatartiesten. Erg gezellig! 's Middags naar het australian museum geweest, één van de grootste in Oz. Een erg indrukwekkend museum met veel info over de aboriginals en ook veel over het wildlife van Australië. Heel leuk! Onder andere de nodige bekende insecten in levende lijven kunnen bewonderen. Veel van het wildlife hebben wij al gezien! De eagles uit de Outback met een spanwijdte van ongeveer 2.8 meter tot de koalas, possums, kangaroos, crocs, al het birdlife etc! Na ons bezoek aan het museum hebben we weer een campervan opgehaald en op naar de Great Ocean Road. Vanuit Adelaide door de Adelaide hills en de wijnvelden gereden. Op de camping nog een possum gevoerd en weer lekker slapen in de van!

7-5
'Smorgens door de Adelaide hills en Barossa valley verder gereden naar de wetlands en Coorong np. Veel birdlife in deze wetlands waaronder veel pelikanen en emu's. Cool! Doorgereden naar Mount Gambier om hier te overnachten. Een gezellig stadje met een cave in het centrum waar we s'avonds een lichtshow hebben gezien. Hierna zijn we lekker warm gaan douchen met goon en muziek want het is hier een stuk kouder! Hierna lekker het bed ingerold.

8-5
Opgestaan in Mount Gambier en even in de library wat dingen geregeld. Daarna een taartje gehaald die we niet konden weerstaan. Doorgereden maar de Blue lake en kratermeren. Mooi om te zien en bijzonder vulkanisch landschap. Hierna op naar het Grampians np. Onderweg enorme parolled fires gezien en een paar kangaroos. Bij het info center even een plan gemaakt en daarna aangekomen op de campground midden in de bush in de Grampians. Wat een prachtig natuurgebied met veel kangaroos en wat emu's. Even wat flinke bomen gesleept naar de camp spot om een kampvuurtje te bouwen. Heerlijk. En overal kangaroos, ze blijven geweldig! 'Savonds lekker rond het vuur gezeten met onze goon!

9-5
Om 7 uur opgestaan om de Grampians te verkennen. Onderweg een heleboel kangaroos op de weg waarvan er eentje bij het weghoppen 2 keer op z'n plaat ging. Beetje zielig maar heel grappig... het zijn dan ook een beetje klungelige beesten. Na een stukje rijden op een plek gekomen waar tientallen kangaroos zaten te chillen, aan het rondhoppen waren en sommige met elkaar aan het boksen. We wisten niet wat we zagen! Heel cool! Doorgereden naar de Boroka lookout en helaas mistig dus slecht zicht.. bummer! Door naar Reeds lookout en de Balconies. Prachtig! Mooi uitzicht en een bijzonder stukje natuur weer! Hierna door naar de MacKenzie Falls, een lange wandeling en vooral een lange trap maar ontzettend mooi! Hierna de Silverband Falls bezocht en daarna doorgereden richting Port Fairy. Hier de Tower Hill Reserve bezocht en Denise wist een stuk of 6 koala's, een paar emu's, een paar wallabies en een stuk of 50 zwarte zwanen te spotten. En daarnaast nog veel mooie kleine vogeltjes! Hierna naar de camping en morgen de Great Ocean Road rijden!

10-5
Vroeg op en op naar de Great Ocean Road! De eerste stop was de Bay of Islands. Wat een prachtige kustlijn! Heel bijzonder! Toen naar de Londen Bridge en de Grotto. Bijzondere rockformaties in de kustlijn. Hierna naar de Loch Ard Gorge en de Thundercave. Hierna eindelijk aangekomen bij de Twelve Aposteles! Heel mooi, en de weg om te rijden is ook erg mooi! Hierna zijn we doorgereden naar de Triplet Falls en de Beauchamp Falls in het bijzondere regenwoud van Great Otway np! Hier in het regenwoud geslapen.

11-5
Wakker geworden met mooie vogelgeluiden. Heerlijk. Een paar mooie papegaaien en kookaburras als wekker bevalt prima! Terug gereden naar de GOR om de weg te vervolgen. Gestopt bij het Otway lightstation en onderweg heeft Denise alweer een paar Koala's gespot! Hierna gestopt bij verschillende lookouts aan de het mooiste stuk van de GOR. Wat een prachtige route langs de oceaan! Daarna via Lorne naar de camping in het np en lekker film gekeken in onze campervan!

12-5
Smorgens lekker ontbeten in Lorne en naar de Erskine Falls voor een wandeling gereden. Het blijft prachtig! Teddy's lookout gecheckt en daarna door over de GOR. Uiteraard gestopt bij de bekende Memorial Arch uit de eerste wereldoorlog. Doorgereden naar Light house Split Point voor een heerlijke coastal walk en een mooie lookout. Hierna de GOR afgereden langs Bells beach en Queenscliff richting Melbourne! De camping opgezocht vlak voor Melbourne om te volgende dag door Melbourne naar Phillip Island te rijden.

13-5
Opgestaan in Werribee en rond 10 uur gaan rijden naar Phillip Island. Johnno wilt graag pinguïns zien! Eenmaal aangekomen, eerst naar het info center om een plan te maken en tickets gehaald voor de bekende pinguïn parade! Daarna naar de haven gereden waar zo'n 20 pelikanen zaten te chillen omdat een visser zijn gum shark aan het fileren was en het overige deel kregen de pelikanen. Ook kwamen er nog 2 stingrays met een diameter van zo'n 2 meter mee eten. Heel vet! Even gelunched op de camping en daarna naar The Nobbies om een boardwalk te doen. Hierna zijn we naar de pinguin parade gegaan waar we 3 uur hebben gewacht (er kwam eerst nog een zeehond langszwemmen en springen!)voor er pinguïns uit het water kwamen waggelen bij zonsondergang. Het was het waard: wat was dit geweldig! Hemel op aarde voor Johnno. Too cute! Honderden kleine pinguïns die uit de oceaan komen waggelen, omvallen, terugrennen omdat er een meeuw langsloopt en vervolgens zo'n 2 kilometer waggelen en klimmen naar hun hol. Eerst kwamen ze in groepjes uit het water en konden we ze zien vanaf het strand. Daarna konden we op een pad tussen de pinguïns met ze meelopen. Wat was dat gaaf! Op een halve meter honderden pinguïns bekijken! En dan al het ge-kwak-kwak en geschreeuw(en dat klinkt heel hard!) van de kleine pinguïns. Geweldig! Hierna op de camping lekker in bad geweest en lekker gaan tukken.

14-5
Opgestaan op Philip Island. Eerst nog even rondgereden en daarna een wandeling gemaakt over Churchill Island. Nog een pelikanen feeding gezien. Wat een leuke beesten! Hierna weer terug richting Melbourne! 'Smiddags de auto schoongemaakt en de backpacks ingepakt omdat we morgenvroeg de auto moeten droppen. Dan gaan we Melbourne in! 'Savonds nog een possum op bezoek gehad!

15-5
Vroeg op om de auto terug te brengen in Melbourne. Wat een enorme en drukke stad! Even ontbeten bij de Mac met free Wifi en toen de auto weggebracht. Met de backpack in de tram op naar het hostel Discovery in hartje city center. Even bijgekomen en daarna door het centrum gewandeld door deze wereldstad. We zijn naar de top van de Eureka tower gegaan om de skyline van Melbourne te bewonderen. Vet! Daarna lekker uitgerust in het hostel!

16-5
Johnno had een wandel route uitgezet door Melbourne. Een flinke city hike langs de Fitzroy gardens, Cooks cottage, treasure gardens, Parliament house, State Library, Town hall, st Patricks cathedral en nog een paar historische gebouwen. Gewandeld door de drukke straten van Melbourne en alle malls en steegjes vol met graffiti. Een mooie stad maar wel weer even wennen aan de drukte. Uitgeteld aangekomen in het hostel lekker gaan chillen.

17-5
Vandaag vanuit het Melbourne CBD(Central Business District) naar een buitenwijk genaamd St.Kilda. Vanwege een state funeral van een celebrity reden er geen trams.. lopen dus.. mét de backpack..yeey! Not. Uiteindelijk aangekomen in het sfeervolle st.Kilda. een stuk kleiner maar wel erg gezellig lekker rondgelopen en uiteten bij de thai! Heerlijk. 'Savonds beerpong gespeeld in het hostel en weer veel vrienden gemaakt! En oja! We hebben vandaag ook een trip geboekt naar Nieuw- zeeland! Yeeeeeey!

18-5
Denise had pijn in de buik van de thai..dus lang in bed gebleven en lekker een chilldag. In st Kilda even lunch gehaald en in het zonnetje gezeten. Een beetje een luie dag maar dat mag ook wel een keer! John is s'avonds nog even gaan beerpongen want Denise lag al te slapen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesje Mathey:
    19 mei 2017
    Wow . Am so glad you went to the Grampians.We loved it and have been there 3 times. As for the rest of your trip have done most of it.Was the Blue Lake actually Blue. Depends on the time of the year.We were fortunate to see it blue.
    Looking forward to your next installment.
  2. Dinie hartendorp -van dijk:
    19 mei 2017
    Weer een enthousiast reisverhaal, geniet iedere keer van jullie verhalen ............ goede reis verder en op naar N.Z. :)
  3. Annie van den Bogaardt:
    19 mei 2017
    Weer prachtige foto's lieverds en mooi verslag, zo dichtbij maar toch zover weg
  4. M.fijnaut:
    19 mei 2017
    Wat geniet ik weer van jullie verhalen geweldig.
  5. M.fijnaut:
    19 mei 2017
    Wat geniet ik weer van jullie verhalen geweldig.
  6. Ome Jan uit drenthe:
    22 mei 2017
    prachtig allemaal wondere wereld goede verhalen prachtige foto.s
    neem al de mooie herinneringen mee naar nederland gr ome jan tante geesje
  7. Alle en wiepie:
    26 mei 2017
    Geweldig mooi en fantastische verhalen(voor jullie dagboek) Gr van Oom Alle en Tante Wiep.