I love you to the sky and back!

29 april 2017 - Cairns, Australië

19-4
Vroeg opgestaan in Townsville want we moesten nog spullen pakken en op tijd naar de ferry richting Magnetic Island! Jeeej!
Op Magnetic Island met de bus naar het hostel Base X, waar we 2 nachten zullen slapen. Aangekomen in het hostel, allemaal kleine schattige huisjes aan het strand, hangmatten, een zwembad en een bar: Paradijs! Spullen gedropt en even uitgerust in de hangmatten van de reis. 'S middags het eiland verkennen: eerst gestopt bij Rock point en een paar wallabies gespot! Vervolgens door naar the Forts, ruïnes van de WW2 die nu belegerd zijn met wilde Koala's. Op zoek dus! Geen straf want het was een prachtige wandeling met mooie uitzichten over de bay's van Magnetic. En ja! We hebben wilde Koala's gespot mét baby's :Supercute! Na deze wandeling uitgeput terug naar het hostel om vervolgens onverwachts de sunset walk te doen met onze 50 travelmaatjes. Lachen! Bovenop hawkins lookout gezellig met zijn allen de sunset gekeken en goon gedronken. Na de sunset terug gelopen om het feestje voort te zetten in het hostel!

20-4
De volgende morgen heerlijk wakker geworden in onze hut aan het strand in Nelly bay! Vandaag een 4WD huren met onze nieuwe vrienden uit Frankrijk, Zweden en Duitsland om het eiland zo goed mogelijk te verkennen. Snorkel gear en stingersuits in de achterbak en gaan! Eerst weer naar Rockpoint omdat de wallabies 'smorgens hongerig zijn. Geweldig! Een stuk of 20 hongerige wallabies om te voeren. Heel leuk! Er was er zelfs eentje bij met een baby in de buidel. Veel schattiger wordt het niet! Doorgereden naar Arthur bay voor een duik en een snorkel. Leuk! Even een rots beklommen en daarna met z'n allen gelunched in Radical bay op een private beach want er was niemand! Amazing! Hierna nog even gestopt bij Florence bay, Horseshoe bay en Alma bay. De dames mochten nog even in de barbie auto en daarna nog een keer gezwommen in Geoffrey bay. Vervolgens off- road naar West point gereden om de sunset de bekijken vanaf het strand met een vuurtje en wat bier en 'savonds weer een feestje in het hostel.

21-4
Het was een goed feestje, dat is wel te voelen deze morgen. Chillen aan het zwembad dus! Lekker uitgerust en 'smiddags weer terug met de ferry. Weer in de campervan gehopt en onze Franse vrienden meegenomen, gezellig! Onderweg naar Mission beach nog even afgekoeld in de rock pool onder de waterval van Crystal
Creek. Heerlijk, en opnieuw heel mooi! Door naar Mission beach en gechild in het hostel/camping. Even pingpongen, filmpje gekeken en lekker 'tukken'.

22-4
Jeeeeeej! Regen! Al een tijdje niet gehad! Beetje jammer dat de was nog buiten hing... maar verder no worries. Op naar Kennedy bay in South Mission beach om salty crocodiles en cassowarries te spotten! Prachtige wandeling door het regenwoud, mangroves en over de stranden en rotsen maar helaas geen wildlife gevonden op een paar krabben en eagles na. Better luck next time! Hierna lekker gegeten met z'n allen en een feestje gemaakt! Oja, we hebben vanmorgen een skydive geboekt voor de volgende dag. En ja! Denise ook!

23-4
Superveel zin in vandaag, hoewel Denise er nog wat gemengde gevoelens bij heeft, gaan we uit een vliegtuig springen van 15000 ft, zo'n 4500 meter. Nog even door Mission beach gereden en ingecheckt bij het hostel waar we vandaag gezellig gaan slapen in een 12 dorm. Half 1 opgehaald voor de skydive, ingecheckt en half 3 de lucht in. Een snelle safety briefing, gear aan en in de bus naar het vliegtuig. Bij het uitstappen uit de bus draaide de motor van het vliegtuig al en even gauw een foto maken en het vliegtuig in. De spanning neemt dan toch wel toe! Denise vroeg zich nog een keer af waarom ze dit ook alweer deed maar er was geen weg meer terug. Opstijgen en klimmen naar 15000 ft. Prachtig uitzicht over de great barrier reef en de kustlijn. Erg vreemd om op te stijgen met het idee dat je uit het vliegtuig gaat springen, dat voelt erg onwerkelijk, totdat ze de deur openen op 15000 ft, iedereen elkaar goodluck wenst (zelfs de crew) en je de eerste ziet springen. Shit! En dan onze beurt, Johnno eerst en Denise mocht als laatste. En daar ga je dan. Voor je het kan bedenken zit je na een paar salto's(soort van) in een vrije val naar de aarde van zo'n 220 km/u. Super gaaf! Geen woorden voor! Na een 60 seconden vrije val nog een parachute vlucht van een paar minuten met een prachtig uitzicht en daarna een landing op het strand. Wat een kick! Wat was dat vet! Daarna een biertje gedronken, onze mama's verteld en heerijk nagenieten! 'Savonds een BBQ gehad en weer een feestje gemaakt. Topdag!

Als je wilt weten hoe wij ons voelde, bekijk dit filmpje!

24-4
Vandaag onze vrienden gedag gezegd en lekker met z'n tweetjes weer verder. Op naar Paronella park, oude ruïnes in het regenwoud met een enorme waterval. Heel indrukwekkend om te zien. Met de gids rondgewandeld en onze geschiedenis kennis bijgespijkerd. Ruïnes die vergroeid zijn met het oeroude regenwoud. Vervolgens een schildpadden broedplaats bezocht met overal schildpadden die we van de gids mochten voeren. Leuk! O.a. een aal en een school vissen. Hierna onze campervan geïnstalleerd op het Paronella park om 'savonds de avondwandeling te doen in het donker! Om 8 pm verzameld en de tour gestart, heel bijzonder om in het donker met een zaklamp door een tropisch regenwoud te lopen. De watervallen en de ruïnes waren verlicht, heel mooi! Heel veel vleermuizen, grote spinnen en lichtgevende paddestoelen spotten in het donker! Dit samen maakte het 'creepy romance' volgens onze gids. Het was tof! Na een persoonlijke speech van de eigenaar een stukje ruïne meegekregen als souvenir.

25-4
Jaaaaa Johnno is jarig! 24 jaar! Een beetje een gekke verjaardag zonder vrienden en familie (ookal had ik heel veel lieve berichten!). Maar gelukkig delen we deze dag samen! Opgestaan in het prachtige regenwoud en nog even een ochtendwandeling gemaakt omdat we er geen genoeg van kregen. Vervolgens doorgereden richting Josephine falls, weer een mooi regenwoud met enorme water vallen, helderblauw water en natural rockslides: paradijs! Lekker gezwommen en van de rockslides gegleden. Hierna door gereden naar waterfall circuit. Een route waarbij we als eerst langs Millaa Millaa falls kwamen, dé bekende waterval van de herbal essences commercial! Daarna via Zillie falls naar Ellinjaa falls! Prachtig! En hier en daar lekker gezwommen in de rockpools en onder de hoge watervallen!
Na de waterpret doorgereden door Atherton Tablelands np naar Cairns om een verjaardagsfeestje te vieren. 'Savonds lekker uiteten gegaan en geindigd in de pub met onze travelmates die we overal onderweg hadden ontmoet. Topavond!

26-4
#Brakheid
Na een leuke b'dayparty in Cairns vroeg op voor onze Great Barrier Reef tour vandaag! Een beetje brak maar dat mag de pret niet drukken: we gaan duiken! Vroeg de boot op voor het ontbijt en vlak erachteraan een safety briefing over het snorkelen en het duiken, spannend! Na een uurtje varen aangekomen bij het rif. Prachtig helder blauw water en de koraalriffen kunnen we vanaf de boot al zien. Eerst met een glass bottom boat over het rif gevaren als voorproefje voor het duiken. Voordat we het water in gingen al een zeeschildpad aan de oppervlakte gezien, dat beloofd veel goeds! Hierna was het zover. Dive gear aan en het water in, even een paar skills en gebarentaal oefenen en toen onder water. Het was best even spannend om gelijk zo lang en diep (15 meter) te duiken voor de eerste keer! Wat was dit bijzonder en zo ontzettend mooi, we begrepen gelijk waarom dit rif 'wonderwall' wordt genoemd. Wat een prachtige onderwaterwereld met zoveel mooie verschillende kleuren. Zoveel verschillende soorten koraal, tropische vissen (nemo en al zijn vrienden), clams, maarliefst 4 zeeschildpadden gezien op armlengte afstand (we hadden erg veel geluk)en een enorme barracuda. Breathtaking! (Gelukkig hadden we zuurstof flessen) Magisch! Lekker gelunched op de boot en daarna afgezet op een zandbank om terug te snorkelen over een ander rif. Wat ontzettend mooi koraal, weer prachtige vissen en een paar stingrays met mooie kleuren. Bijzonder mooi en fascinerend hoe alle vissen en beesten ongeinteresseerd doorzwemmen, eten en zich ingraven in het zand. Met een voldaan gevoel zetten we koers terug naar de haven. Wat een bijzondere dag! Uitgeteld naar de camping en we zijn vroeg gaan slapen.

27-4
Vroeg uit de veren en op naar Cape Tribulation. Samen met 2 travelmates in de auto via Port Douglas de mooie scenic route gereden langs het great barrier reef. Met de ferry over de Daintree river om door te kunnen naar Alexandra lookout en naar verschillende wandelroutes door het oeroude Daintree rainforest, dé plek waar het regenwoud het great barrier reef 'meet'. Deze route voelde alsof we door Jurassic park reden: alle planten en bomen enorm groot en hoog. Nog een paar stranden bezocht waaronder Cape Tribulation beach. Spontaan nog een river cruise gedaan waarbij we met z'n 4e in de boot zaten met de ranger. Een aantal crocodiles weten te spotten en zelfs een baby! Cool! Bizar dat ze hier gewoon rondlopen en zwemmen: een local vertelde ons dat er afgelopen maand 8 attacks zijn geweest en 'they are always watching'. Niet van het walking tracks af dus! Nog wat local fruits geproefd en met de ferry weer terug naar Cairns. 'Savonds een oranje feestje gehad met een heleboel Hollanders want het was tenslotte Kingsday!

28-4
Aan alles komt een eind. Jammer genoeg. Vandaag de campervan terug brengen en een slaapplek zoeken. Campervan gedropt en met de backpacks hartje Cairns in voor voor het hostel Lazy Ducks. Lekker gechilld en nog even door Cairns gewandeld en gezwommen in de lagoon. Love it! Spullen gepakt, vroeg slapen en klaar maken voor de vlucht morgen naar ons volgende avontuur in de Outback. Alice Springs, heren we come!

1. Dinie hartendorp -van dijk:
    29 april 2017
    Wat een belevenissen ............ maar de sprong uit het vliegtuig is toch wel heel bijzonder lees ik hier .
    Op naar de volgende avonturen....blijf jullie met plezier volgen !.
  2. M.fijnaut:
    29 april 2017
    Jaloezie is mij vreemd maar ga het nu worden.
    Geweldig wat een belevenis.
  3. Annie van den Bogaardt:
    29 april 2017
    Mooi verslag weer! Heel veel plezier lieverds met de volgende avonturen!
  4. Yvonne Bos:
    Wat een prachtige verhalen jongens! Lekker genieten hoor! XXX
  5. Thea van den Heuvel:
    Leuk reisverhaal. Bedankt.
  6. Pauline:
    29 april 2017
    Weer leuk om te lezen,nog veel plezier.
    Xx van ons
  7. Alle en wiepie:
    4 mei 2017
    Leuk om jullie zo te volgen ,mooie foto's.