Easter at Whitsunday's

18 april 2017 - Townsville City, Australië

9-4
Na nog een nachtje en een halve dag at Dingo's backpackers na Fraser island om alles op te laden, inclusief onszelf, zijn we 'smiddags weer in de campervan gehopt en doorgereden richting het noorden door Sandy np en gestopt bij Cheery Nomad RV park en farmstay bij Maryborough. Een 'enge' spin gezien, beetje gedart en chips gehad als dinner omdat er teveel mozzies waren. Tukken dus!

10-4
'Smorgens gedouched en een eitje gebakken 'in de kofferbak' en doorgereden naar Hervey Bay. Hier verkoeling gevonden in een waterpark aan het strand. Lekker over het strand gewandeld met het laatste uitzicht op Fraser Island. Door de cycloon veel koraal, schelpen en oesters aangespoeld. Door de suikerriet -en olijfvelden gereden via Bundaberg naar Agnes water om te kamperen op een mooie campground aan Workman's beach met weghoppende wallabies, veel kalkoenen(soort van) en goannas van ruim een meter groot! Mooie sunset wandeling door de jungle naar het strandt met de 'laughing Kookaburra' op de achtergrond. Blijft cool! Bij het donker snel de warme auto in want er zaten weer veel mozzies...verrassend genoeg..

11-4
De volgende morgen ontbeten en eerst een uurtje op het mooie strand gelegen, onze private beach want er was helemaal niemand! Heerlijk! Na een uurtje doorgereden voor een boardwalk door het paperbark rainforest. Door het moeras over planken en paaltjes gelopen. Heel apart maar erg leuk! Hierna naar Agnes Waters en Town of 1770, dit is waar het Great Barrier Reef zo ongeveer begint. Leuke kleine dorpjes met een prachtige lookout over de Tasman Sea aan de ene kant en de Great Barrier Reef aan de andere kant. Mooie lookout met bijzondere vlinders, zwarte cockatoo's en Goanna's! Doorgereden richting Rockhamphton en geslapen in de achtertuin van een hotel om de volgende dag een trip te maken naar het Blackdown Tablelands np.

12-4
S'morgens vroeg op en een lange rit naar Blackdown Tablelands np. Een rit waar we ons al in de Outback waande op de lange wegen met enkel een benzinepomp om de zoveel honderd km tussen de Road Trains en het rode zand. Na zoveel honderd km de 'highway' af (éénbaansweg) en off-road door de ranges en langs de koeien( een keer wat anders dan kangaroos) aangekomen in het np. Nog een flinke off-road door het bos en door wat riviertjes( we baalden dat we de 4WD niet meer hadden) om aan de komen bij Horseshoe lookout met mooi uitzicht en bij de Rainbow Falls. Na een wandeling door het bos met veel omgevallen bomen en heel veel bluetongued lizards en gekko's die continue door de bladeren ritselen aangekomen bij het paradijs. Prachtige watervallen waar we doorheen liepen over enorme rotsen. Vervolgens doorgelopen langs aboriginal rock art om aan te komen bij de Rainbow Falls en een rockpool. Zo mooi! Lekker gezwommen een verkoelende waterfall shower genomen. Supertof! Het was de lange rit waard! dezelfde weg terug en geslapen op een camping in Rockhamphton op Parkhurst motel and van park.

13-4
Vroeg wakker en gelijk gaan rijden richting Mackay. In het shopping centre rondgeslenterd en weer door richting Cape Hillsborough. Mooie rit door Cape Hillsborough np met hier een daar een weghoppende wallabie. Aangekomen op een prachtige camping aan het strand met een zwembad en kangaroos! Beetje geluk gehad want het was de laaste plek op de camping ivm pasen. Even gezwommen en uitgerust. Tijdens het koken heeft Denise de Sandflies ontmoet, een keer wat anders dan mozzies...maar dan erger! 'Savonds kunnen genieten van de outdoor cinema!

14-4
5:45 eruit om de sunrise te bekijken op het strand en vooral om de hele familie wallabies hier te zien ontwaken: geweldig! Een stuk of 15 bij elkaar, heel leuk! Hierna door voor een ochtend duik in het zwembad en daarna alweer door voor een wandeling door de mangrove bossen. Na de hike direct door naar Airlie beach voor onze boattour naar Whitsunday's de volgende dag. Lekker door het stadje gewandeld en over de markt en vroeg slapen! Veel schade overal door cycloon Debbie. Deze regio is het meest getroffen... maar nog steeds mooi!

15-4
Snel ontbeten en de Jucy(campervan) weggezet op de carpark. Spullen gepakt en we zijn verder gegaan met de boot! Alle fellow travellers en de toffe crew ontmoet en gelijk een paar uur gevaren en gezeild met de katamaran over het prachtige blauwe great barrier reef. Eerst gevaren naar Ian Point om te snorkelen bij het koraalrif. Daar zijn geen woorden voor; prachtig! Mooi koraal en prachtige tropische vissen. Net National Geographic... maar dan zie je het met eigen ogen! Na anderhalf uur snorkelen doorgevaren, de sunset bekeken en geslapen op de boot in een baai ten westen van Hook Island.

16-4
Wakker geworden met ruige golfslag en koers richting Whitehaven Beach. Na 2 uur varen aan land bij Tongue bay om Whitsunday Island te verkennen. Eerst naar de prachtige lookouts over Whitehaven Beach. Fantastisch! En daarna in de stingersuits door Whitehaven gelopen en gezwommen om stingrays en lemon sharks te spotten! Supercool! Vervolgens verder gevaren om weer te snorkelen aan het koraalrif bij Blue Pearl Bay. Hier waren heel veel vissen, de crew had voer mee genomen waardoor we tussen scholen tropische vissen zwommen: awesome!
Vervolgens naar Caves cove om te slapen op de boot. Onderweg nog wat meeuwen uit de hand gevoerd in de lucht.

17-4
Vroeg op voor de morning snorkel in Caves Cove. opnieuw een supermooi koraalrif met veel mooi vissen. Hier nog een aantal dolfijnen gezien en na een uur snorkelen weer terugvaren naar de haven. Een supervette tour! Afscheid genomen van onze nieuwe vrienden en weer in de Jucy gehopt om te slapen in Alligator creek campsite met opnieuw wallabies, kalkoenen en dit keer schildpadden in de rivier! Morgen richting Townsville!

18-4
Vroeg op om een wandeling te maken door Alligator Creek, een ravijn waar we doorheen zijn gaan klimmen om een aantal schildpadden te spotten! Na een paar uur doorgereden naar Townsville. De Jucy geparkeerd bij hostel Adventurers en gechild aan het zwembad met uitzicht over Townsville en Magnetic Island: onze volgense stops! Nog even Townsville verkend en vroeg tukken voor morgen!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline:
    18 april 2017
    Weer genoten van jullie verslag,nog veel plezier xx
  2. Ome Jan uit drenthe:
    18 april 2017
    mooie verhalen en foto`s zouden jullie willen kijken naar een pet met krokodil
    embleem die kun je alleen maar in australie kopen nog veel plezier groetjes uit drenthe
  3. Ome Jan uit drenthe:
    maat van de pet is 60
  4. Dinie hartendorp -van dijk:
    18 april 2017
    Met veel plezier en verbazing jullie verslag gelezen, wat een totaal andere wereld..... om nooit te vergeten.... nog veel reisplezier, GENIET ER VAN ! Oh, ja , wij moesten de autoruiten krabben vanmorgen :)
  5. Anita:
    18 april 2017
    Dit is oprecht de reis van jullie leven,wat een genot om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
    Kijk nu al uit naar het volgende verhaal.
    Geniet ervan
  6. Annie van den Bogaardt:
    18 april 2017
    Wat weer een uitgebreid verslag, heerlijk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Alleen die wandeling door Alligator Creek om schildpadden te spotten snappen we niet, geen krokodillen dus?
  7. Liesje Mathey:
    19 april 2017
    Wow You sure have seen a lot of National Parks.Great photos.Am so glad you are doing this blog.Very interesting to read.
  8. Ome jan albert en tante albertje:
    23 april 2017
    Prachtige fotoreportage van jullie. Fijne verdere reis gewenst.
  9. Anita:
    25 april 2017
    Johnno van harte gefeliciteerd.