K'Gari: Aboriginal for Paradise!

9 april 2017 - Rainbow Beach, Australië

1 April
Wakker geworden na een mooie dag Brisbane op een free campsite net buiten de stad. De koers voortgezet door een aantal national parks ( het blijft indrukwekkend) richting de Glass House Mountains met bijzondere lookouts en een bijzonder vulkanisch natuurgebied met bergen die uitsteken vanuit de vlakte met elk een eigen aboriginal benaming. Hierna zijn we doorgereden via de Steve Irwin Road richting de Gardeners Falls, met een prachtige rockpool waar je kon cliff jumpen en het water in kon swingen. Helaas was het al te laat...morgen terug dus! Geslapen op een free campsite bij Obi Obi creek waar we nog even rond het kampvuur hebben gezeten om een biertje te drinken met een paar Duitsers en Aussie's. Gezellig!

2-4
'S morgens opgestaan in gezelschap van onze vrienden, opgeruimd, afscheid genomen en terug naar de Gardeners Falls voor een relaxte sunday swim. Mooi weer: warm en zonnig en ontzettend genoten van de cliff jumps en swings aan een touw boven de waterfall (Denise vondt het een beetje eng maar na zo'n 3 keer heen en weer lopen is ze toch gesprongen). Een wandelende tak gespot en even lekker uitgerust. Hierna doorgereden naar de Kondalilla Falls(np), een uurtje gewandeld door het subtropische regenwoud en daarna de Falls bezocht van maarliefst 82 meter hoog met opnieuw prachtige rockpools. Even rond lake Baroon gereden en gestopt bij de scenic lookout over de Sunshine coast. Onze route voor de volgende dag! Geslapen in the Bay in landsborough.

3-4
Rustig opgestaan en snel gaan rijden richting de Sunshine Coast. Mooie route langs de kust met uitzicht over de oceaan. Via Caloundra langs de kust naar Noosa en Noosa Heads np. Prachtig klein dorpje en een mooi strand! Lekker rondgelopen en vlakbij een camping aan het water gevonden. Lekker aan het strand gezeten met een wijntje bij zonsondergang. Lovely. Nog even in bad geweest..super chill! En weer heerlijk gaan 'tukken'... zoals Denise dat noemt.

4-4
Vandaag naar Rainbow Beach gereden voor onze trip naar Fraser Island(over 2 dagen). Geslapen in het Dingo's hostel en de auto weggezet. In de middag een sunset walk gedaan door het Sandy np naar Carlos Sandblow. Hier hebben we lekker zandgehapt tijdens het Sandboarden, echt leuk by the way en de sunset gekeken. 'S avonds een pint gedronken tijdens de gestoorde Quiz in het hostel. Én weer 'tukken'.

5-4
Vandaag Rainbow beach gecheckt, gezellig stadje en leuk strand.. wel duidelijk een tussenstop voor Fraser, veel backpackers. Anyways, 's middags een afternoon safety briefing voor Fraser Island gehad over het rijden van de 4WD auto's en vooral over 'What not to do' met alle dingo's, sharks en blue bottled jellyfish around. Een pint gedronken, spullen gepakt en vroeg 'tukken' om de volgende morgen fit te zijn.

6-4
Vroeg op. Lekker ontbijten met pancakes en de 4WD's volladen met food supplies and backpacks. Klaar voor vertrek. 2 colonnes van 4 auto's en totaal een groep van 30 mensen: lachen! Vanaf Inskip Point met de ferry en de échte Aussie guide naar Fraser Island(het grootste zandeiland van de wereld). Vanaf de ferry het strand op met de auto's en gelijk al Dolfijnen en Dingo's gespot (best wel bijzonder want de kans is heel klein dat je ze tegen komt). Heel vet rijden over het strand en daarna off-road door de bossen naar lake Birrabeen. Prachtig helder meer met mooie witte stranden. Hierna door de bossen maar lake Mckenzie. Het meer met het helderste water van de wereld: super mooi! Hier lekker gezwommen en op het witte strand gelegen. Hierna door het bos, over het strand(met high tide), over de rotsen en door riviertjes gereden richting het kamp. 18 tenten en een kampvuurkuil. Heel gezellig! Als verrassing s'avonds een aboriginal dance gezien én gedaan rond het kampvuur. Heel bijzonder. Daarna lekker bier gedronken en mensen ontmoet van over de hele wereld!

7-4
Vroeg opgestaan en verrot geslapen op een matje...hoort erbij! Op naar de Indian lookout. Een sacret cliff van de aboriginals. Fluiten en iets in het vuur gooien is overigens op dit eiland een enorme belediging naar de aboriginals. Prachtige lookout by the way! Hierna doorgereden naar de champagne pools (rock pools aan de oceaan). Je mag alleen hier zwemmen omdat er teveel haaien en jellyfish in de oceaan zitten. Hierna door naar Eli creek. Een rivier waar we naar boven zijn gelopen en in een zwemband weer naar beneden zijn gedreven. Net centerparks...maar dan écht. Een grote Guanna gespot en vervolgens het Maheno shipwreck bezocht met veel aangespoelde blue bottle jellyfish...blegh.
Terug naar het kamp voor de Australian BBQ. Gezellig weer rond het kampvuur gezeten en gekletst met onze reisgenoten.

8-4
Opgestaan en alweer tijd om de spullen te pakken. Auto's weer volgeladen en over het strand weer terug. Nòg een paar Dingo's gezien en gestopt bij Yellow lake, door alle tea trees die tea oil lekken in het meer heeft het een gele kleur, volgens de aboriginals een heling lake. Heel apart! Vervolgens terug richting het zuiden en met de ferry naar Inskip point en weer terug naar het hostel. Lekker chillen en vroeg slapen. We zijn helemaal op!

1. Liesje Mathey:
    9 april 2017
    Wow you sure are seeing a lot of Australia and more adventures ahead. Peter loves reading your blog and seeing all your photos. We keep thinking of you both and wonder how you are doing.Look forward to the next installment.
  2. Liesje Mathey:
  3. Dinie hartendorp -van dijk:
    9 april 2017
    Prachtige foto,s en een duidelijk reisverslag, wat een belevenissen allemaal, de reis van je leven , toch ? Wens jullie nog veel plezier en mooie tochten in dit bijzondere land !
  4. M.fijnaut:
    10 april 2017
    Wat een belevenis,ik geniet op afstand met jullie mee.
    Groetjes.