Oerdriften in Byron.

1 april 2017 - Byron Bay, Australië

24-03-2017
We zijn wakker geworden in het Cathedral Rock np in de dichte mist. Vanaf het lookout point niets te zien dus helaas. Onze reis vervolgd op zoek naar een douche. Denise had al 3 dagen niet gedouched dus de happy-meter daalde fors, op zoek naar een douche dus! Na een route door de bochtige national parks ( waar Johnno bij iedereen bocht wenste dat hij op de motor zat en zijn rijstijl hier naar was(again)), een hoop geklingel van de spullen achterin en soms een stukje off-road via Grafton een douche gevonden in Broome's Head. Heerlijk aan het strand douchen en even uitwaaien. Vervolgens doorgereden naar Yamba om daar de middag door te brengen en geslapen in het Pacific Highway camp New Italy.

25-03-2017
Vroeg opgestaan om Evan's Head(Shark Bay) te bezoeken. Tussen Yamba en Evan's Head zijn over het algemeen de meeste shark attacks omdat hier de rivier uitmondt in de zee (ze jagen hier op vissen). Soms nemen ze per ongeluk een hap van iemand.

Anyway, geen sharks gezien maar wel een hoop lizards, dolfijnen en een Eagle die lekker een visje zat te eten. Hier in gesprek gekomen met een local die ons aanraadde naar Snapper's Rock te wandelen: een wandeling die alleen kan bij eb. Snel die kant op gegaan en een hele bijzondere wandeling gemaakt.

Opnieuw weer in de campervan gehopt en door naar Ballina om even op te laden met koffie en een milkshake om vervolgens via Lennox Head landinwaarts te rijden naar de camping in Ashtonville. Eindelijk rust dachten we...Not. Honderden cocketoo's verzamelden op en rond de camping om te overnachten en de volgende morgen naar het zuiden te trekken. Dit bleek door een cycloon in het noorden te komen. Heel bijzonder en heel veel lawaai!

26-03-2017
Gewekt door het geschreeuw van alle cocketoo's die vertrokken bij het eerste licht, heeft denise haar eerste was alweer klaar. Schoon vertrekken was haar doel vandaag. Schoon gewassen én gedouched op naar Byron Bay! Eerst Cape Byron en the lighthouse bezocht met uitzicht op veel surfers en dolfijnen.

Hierna lekker op het strand gelegen en door Byron gelopen. In Byron de campervan neergezet in Glen Villa Resort met een heerlijk zwembad. At sundown en s'avonds op het strand gehangen met bier, hippies en live 'hippiemuziek'. Heerlijke sfeer!
Ook hier op de camping was weer een bijzonder fenomeen door de cycloon in het noorden: honderden vleermuizen vlogen over de camping richting het zuiden, en ja, deze waren véél groter dan die van ons in NL! ieellll

27-03-2017
#brakheid.
Opgestaan in Byron bay na het proeven van het nachtleven hier. Gauw weer inpakken want de check-out moet voor 10 uur. Vandaag op naar de Minyon Falls en Tuntable Falls in het Nightcap np. Het Blijft bijzonder. Onderweg bijna een kangaroo op de motorkap en vol in de ankers voor een python op de weg. Just another day in paradise!

De Minyon falls snel gevonden na een stuk off-road. De Tuntable falls uiteindelijk bekeken vanuit de achtertuin van een verwilderde hippie omdat deze waterfall gesloten was. Thanks en peace!

Eenmaal in de hippie sferen het bekende hippiestadje Nimbin bezocht. Lekker hippiestijl en in peace gelunched. Weer gehopt in de campervan en overnacht in het Border Ranges np.

Het went snel hier, de heerlijke temperaturen, de relaxte sfeer en the amazing wildlife. We voelen ons al bijna echte Rangers: We love it!

28-03-2017
Opgestaan in Lynch Creek in het Border Ranges np. Eerst een stuk off-road gereden met onze 4WD...Not, alles door elkaar geschud dus! Richting mount Warning(vulkaan) een mooie en ruige route genomen(de kangaroo's die voor de auto langs hoppen wennen al intussen en daar een korte wandeling gemaakt door het regenwoud. Dat blijft bijzonder.

Verder gereden door Lamington np via Numimbah en Murwillumbah naar de Natural Bridge in Springbrooke np. Oppassen voor de leeches maar het was de moeite waard. Heel mooi!

Onderweg naar de camping in Springbrooke np gestopt bij Purling Brooke Falls en een paar mooie lookouts. Hierna lekker geslapen in het settlement camp tussen de slangen en de yellow bellied gliders.

29-03-2017
Hier wakker geworden door alle bijzondere en grappige vogelgeluiden die klinken als lasers en muziekinstrumenten.

Opnieuw naar een paar lookouts gereden waaronder 'Best of all lookout' waar we konden terugkijken op het gebied waar we een aantal dagen doorheen hadden gereden. Onder andere de Canyon lookout met uitzicht op meerder watervallen en in de verte uitzicht op de skyline van de Gold Coast(Surfers Paradise): onze volgende stop!

Even een refill van eten en drinken gehaald bij de Aldi en weer door. Aangekomen in de Gold Coast leek het NY city wel. Veel winkels en wolkenkrabbers. Na een heerlijk middagje 'shoppen' en de stad bewonderen heeft denise een jurkje weten te scoren voor maarliefst $5... de happy-meter steeg ongekend.

Helaas moesten we Surfers Paradise verlaten en naar Hugh Muntz(rest area) park voor de nacht met ondertussen regen.

30-03-2017
Regen.Regen. En nog eens regen... onophoudelijk regen sinds gisteravond. Volgens de locals een stukje van Debbie(de verwoestende cycloon in Townsville). Toch richting Brisbane gereden maar dat was vanwege de regen een dikke blunder. Gelijk weer een camping gezocht door de storm met modderstromen en takken over de weg. Geparkeerd op een camping die blank stond en de ranger was al naar huis vanwege het weer.

Om 1700 al in bed en een lekkere dominos pizza gehaald onderweg. Warme douche kunnen nemen en hopen dat we niet moeten plassen...Buiten is een zwembad! :(

31-03-2017
Jaaa! De zon is terug! De auto geparkeerd in een park 'n ride en met de trein naar Brisbane. Eerst in het centrum door de winkelstraten gelopen en een fridge magnet gekocht voor de verzameling van Denise.

Een mooie wandeling door de botanical gardens.. wel veel schade door de storm helaas. Toen de ferry genomen over de Brisbane River onder de Story Bridge door en langs de hoge wolkenkrabbers. Impressive!

Hierna de Street Beach bezocht:WAUW! Gezwommen in city center van Brisbane met een prachtige skyline. Dat was gaaf! Een lekker Pint gedronken en de avondmarkt afgesjokt.

Nog even een skypegesprek gehad met het thuisfront in hartje Brisbane en terug naar de carpark na een magische dag. Geslapen op een rest area net buiten Brisbane.

1. Pauline:
    1 april 2017
    Wat leuk om te lezen,geniet ervan xxx
  2. Ingrid:
    1 april 2017
    Jullie genieten, dat is duidelijk! En wij ook van de mooie foto's.
  3. Dinie hartendorp -van dijk:
    1 april 2017
    Weer met veel plezier jullie reisverslag gelezen, en gelukkig heb je niet veel last gehad van "Debbie " alleen natte voeten :) want de foto,s uit de Nederlandse media waren niet mis :( wens jullie nog een voorspoedige reis met vele mooie trips !
  4. Annie van den Bogaardt:
    1 april 2017
    Wat een mooi verslag, kunnen we jullie toch een beetje volgen. Wat ik hier lees over overstekende kangoeroes en slangen....brrrrr, maar als echte aussies kijken jullie daar natuurlijk niet meer van op. Blijf toch maar voorzichtig doen, maar vooral heel veel plezier! Een hele dikke kus van ons!
  5. Liesje Mathey:
    1 april 2017
    Good to hear the latest. We were worried you might have been caught up in all the flooding. Enjoy the rest of your trip.
  6. Eline:
    1 april 2017
    Wauw, echt onder de indruk van wat jullie zien en meemaken I love it
    Alleen die slangen.. jakkieeee
    doe voorzichtig en GENIET XXXX
  7. M.fijnaut:
    1 april 2017
    Wat een gezelligemarkt,hand op de knip Denise.