Roadtripping tot 23e!

26 maart 2017 - Dorrigo National Park, Australië

18-03-2017
Na de pickup van de campervan hebben we de eerste nacht doorgebracht in de regenachtige Blue Mountains. Even wennen maar wel heel gezellig in ons kleine huisje!

19-03-2017
Hier vandaan door het National Park Wollemi- Yengo gecruised met mooie uitzichten en wild overstekende kangaroo's! Even schrikken maar supertof!

Tijdens deze route richting het noorden zijn we langs watervallen, rotswanden, 'flooded roads' (volgas en hopen dat je de overkant haalt) en mooie lookouts gereden. Het werd steeds mooier weer!

Hierna zijn we aangekomen op een camping in Karuah aan een baai met bomen vol met honderden screaming parrots en als verassing dolfijnen in de bay at sundown. Daarna heerlijk de heldere sterrenhemel bekeken.

20-03-2017
De volgende dag verder koers gezet naar Nelson's Bay met haar bijzondere woestijnduinen(Worimi Conservation lands) en een mooie hike naar de lookouts over de bay and ocean. Hiervandaan langs de kust een warme douche gezocht(na 3 dagen) in een truckerpark on the pacific highway.

21-03-2017
De volgende morgen met frisse moed richting Port Macquarie en na het eerste half uur belandde we op een off road trial in het Crowdy Bay National Park waar we ruim 20 kilometer off- road hebben gereden (zonder 4WD). It was fun met het geklingel van het servies en een mooi park by the way.

Aangekomen in Port Maquarie hebben we een hello-koala tour gedaan om de stad te verkennen waarbij Denise op zoek ging naar alle verstopte koala sculptures. Hierdoor zijn we belandt bij het koala hospital en hebben we de Sea Acress Rainforest walk gedaan; awesome!

Aan het eind van de dag doorgereden om te kamperen in de bush genaamd Smokey Cape Camp, Hat Head National park in de middle of the bush (alleen met de ranger). Kangaroo's op de campsite voeren, kookaburra's eten toewerpen en possums die om de tien minuten een appeltje uit je hand eten: this is what we came for! Los van alle mozzies(lees:muggen) die ons he-le-maal lek hebben gestoken.

22-03-2017
Anyways, de volgende dag een mooie route langs de kust richting Coffs Harbour en een aantal mooie stranden en natuurgebieden waaronder Arakoon np, Stuart point, Grassy head, Scotts head, Nambucca heads, Bingil Bingil np bezocht. Geslapen in Dorrigo NP met again een mooie sterrenhemel en leuk gezelschap uit Oostenrijk!

23-03-2017
Vandaag opgestaan in Roses Park Camp Spot in Thora. Hiervandaan met de campervan de Waterfall Way gereden en de naam zegt 't al: héééél veel watervallen! Omdat we hier geen genoeg van konden krijgen zijn we naar de rainforest centre om een waterval wandeling te starten. 2,5 uur gelopen door de rainforest samen met onze 'vrienden' uit Oostenrijk.

Vervolgens naar de Dangar falls en de Ebor falls geweest maar door het weer helaas niet meer gewandeld. Wel hele mooie fotos kunnen maken met een regenboog! Geslapen in Little Styx River Campground in het Cathedral Rocks NP.

1. Yvonne Bos:
    26 maart 2017
    Ontzettend leuk om van jullie avonturen de lezen, en wat een prachtige foto's!
  2. Liesje Mathey:
    26 maart 2017
    Wow great photos.Interesting as we have been to a lot of those places. You sure have seen a lot in a week.Looking forward to the next installment.
  3. Dinie hartendorp -van dijk:
    26 maart 2017
    Bedankt voor het doorsturen , lees met veel plezier over jullie fantastische reis, wij kwamen in onze jeugd ( met Rie en Jan ) niet verder dan een reisje naar de Ardennen ..... met een gehuurde brom tandem, dit is andere koek! Geniet er van !
  4. Thea van den Heuvel:
    26 maart 2017
    Leuk om te lezen met mooie foto's. Bedankt.
  5. M.fijnaut:
    geniet van de verhalen
    groetjes.
  6. Alle en wiepie:
    29 maart 2017
    Mooi om jullie verhalen te lezen en prachtige foto's , groetjes van ons.